Veelgestelde vragen
Voor vragen kunt u altijd mailen, What’s App of bellen .
Waarin onderscheid Molenaar Agriculture zich?
- Klantgericht: heeft u vragen? Wij denken graag met u mee.
- Vakkundig, de specialist in pioenrozen.
- Kwaliteit, prachtige pioenrozen in bloemen en stekken.
- Alles in eigen beheer: van het planten tot het export afleveren in perfecte condities.
- Lees hierover ook de door ons geschreven blog. Klik hier.
Aan wie verkopen jullie?
Voor iedereen: voor de consument, de hobbyist, pottenteler, handelaar, exporteur en de kweker.
Hoe groot zijn de stekken die jullie verkopen?
Wij verkopen al onze stekken met 3-5 ogen (groeipunten), dit is gezond stek van hoogwaardige kwaliteit waarvan u het eerste jaar al signalen van een bloem zult zien. Dit kunnen wij overigens niet garanderen, dit is natuurlijk afhankelijk van de lokale omstandigheden. Onze plantinstructies zullen die kans wel zo groot mogelijk maken.
Ons stek onderscheid zich omdat wij de wortels van de stekken zo min mogelijk inkorten. Wij geloven in: ‘hoe groter het stek is, hoe meer groeikracht er is’. Jong, gezond stek wat groeit op onze teelt locatie in Brabant (NL). Hier hanteren wij een 2 jarig cyclus waar niet van word gesneden.
Hieronder ziet u een voorbeeld van het stek dat wij verkopen. Let op, dit is een voorbeeld: er is natuurlijk geen stek hetzelfde.
Het soort dat ik zoek zie ik niet in jullie assortiment?
Wij kunnen helaas niet alle soorten telen, mocht er een soort ontbreken neem dan evengoed contact met ons op. Vanwege ons ruime netwerk kunnen wij u deze wellicht alsnog leveren.
Wanneer plaats ik mijn bestelling?
Meestal komen wij in januari online met het aanbod voor het nieuwe seizoen. U kunt het best zo vroeg mogelijk uw bestelling plaatsen om het uitverkopen van u gewilde variëteit te voorkomen.
Uw bestelling betreft een zogeheten pre-order. Wij maken schattingen van de aantallen die wij denken te oogsten/snijden en daaruit kunnen aanbieden.
Niets zo veranderlijk als het weer. Vanwege klimaatomstandigheden kan het zijn dat er minder geoogst kan worden. Maar uiteraard gaan we hier niet vanuit.
Als ik buiten de Europese Unie woon, kan ik dan ook bij jullie bestellen?
Commerciële klanten kunnen hiervoor vrijblijvend contact met ons opnemen voor de mogelijkheden.
Particuliere klanten die buiten de Europese Unie wonen zijn natuurlijk welkom om bij ons als te bestellen. Maar in de praktijk is dit vaak niet zo erg aantrekkelijk vanwege de relatief hoge meerkosten. Dit met name vanwege het bijkomende en vereiste papierwerk van uw thuisland. Bijv. het phytocertificaat welke wij door berekenen aan de klant en de dure verzending naar uw bestemming.
Verkopen jullie ook stek in het voorjaar?
Wij bieden onze pioenrozen stek ook aan in het voorjaar. De stekken die wij aanbieden zijn in het najaar ervoor al gerooid, hierna hebben wij ze alle behandelingen gegeven om het volgende seizoen weer tot bloei te komen.
Pioenrozen hebben 500 tot 1000 koude uren nodig, dit bootsen wij na in onze gemoderniseerde koelcel. Het product is goed verpakt waardoor we de groei van de haarwortel al stimuleren. Hierdoor is het mogelijk dat wij onze stekken in het voorjaar kunnen aanbieden.
Wie wordt er niet blij van om tijdens het fluiten van de vogeltjes hun tuin te voorzien van mooie planten?
Ik heb in de webshop besteld, wanneer wordt dit geleverd?
Wij starten eind augustus met rooien en starten onze najaarslevering vanaf oktober.
Ook kunt u daarna kiezen voor een voorjaarslevering, deze worden uiterlijk eind maart geleverd.
Hoe verpakken jullie het stek van de pioenrozen?
Het stek wat u bij ons besteld wordt eerst schoon gespoeld en zorgvuldig gesneden. Hierna ontvangen zij een warmwaterbehandeling voorzien van UV licht om aaltjes, schimmels en bacteriën te doden en krijgen zij een ontsmettingsdouche om schimmels en bacteriën te voorkomen.
Het stek gaat per soort apart in zakken gevuld met turfmolm, dit tegen het uitdrogen en om ze alvast de groei van de haarwortel te stimuleren. Deze zakken gaan afhankelijk van het aantal stuks in een bijpassende kartonnen doos of een plastic leliekrat voorzien van label en plantenpaspoort. Plantinstructies worden meegeleverd.
Wie levert mijn bestelling?
Binnen Europa werken wij samen met pakketten service DHL. Wanneer u bijv. uw bestelling in de webshop plaatst bieden wij in oktober uw bestelling aan, aan DHL Parcel. Zij sturen u een Track and Trace, zodat u uw bestelling kunt volgen.
Voor groothandels versturen wij in overleg met de klant of er wordt een pick-up geregeld.
Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
Via onze webshop betaald u het volledige bedrag, hierin kunt u er van uit gaan dat er verder geen extra meerkosten bij komen en alles in orde komt.
Voor de groothandels hanteren wij een 30% aanbetaling om uw bestelling te reserveren, deze verwachten wij binnen 14 kalenderdagen. Zo niet, kunnen wij uw bestelling annuleren. Verdere vooruitbetalingen zijn welkom maar niet vereist.
De resterende 70% wordt voor levering in rekening gebracht.
Ik heb nog meer vragen, waar kan ik terecht?
Vind onze contactgegevens in de contact pagina of via de What’s App, tevens zichtbaar rechtsonder deze website.